onsdag 29 augusti 2012

Munkjacka

Mitt i sommaren fyllde brorsdottern 5år så när de kom på besök fanns här ett paket att öppna till tösen. Jag hade då sytt denna och denna så jag fortsatte på samma tema och sydde en till munkjacka.

Som ni ser så är den väldigt lik den jag sydde åt egna sonen, dock ändrade jag så att fickpåsen blev mönstrad då jag tyckte att det blev lite för hårt och tufft med bara svart och cerist till en 5åring.

Jag sydde även en tunika i det blommiga tyget till henne. Men fast jag vet, och tog hänsyn till att brorsdottern är väldigt spinkig och tunn så blev den ändå alldeles för vid i passformen, och att göra puffärm var inte fint på lillsmalisen. Vi får väl se om den kommer till användning någon gång, hon tyckte själv att den var för stor. Nåja, jag blev nöjd med munkjackan iallafall....


1 kommentar: