måndag 10 september 2012

En till i samma modell

Förra veckan sydde jag ännu en mammatröja åt mig, jag är så nöjd med modellen med rynk i sidorna så jag sydde även denna så. Jag gillar att magen får plats men utan att tröjan blir jättevid, det räcker med de kilon jag lagt på mig, tröjan behöver inte lägga till fler :) Enda ändringen från denna är att jag förlängde ärmarna till 3/4 ärmar. Jag funderade ett tag på att göra en vid polokrage men det räckte tyget inte till, så vanlig bandkantning fick det bli. Tyget har legat till sig i hyllan i allafall 2år, men nu tyckte jag det passade färgmässigt till hösten, inga restbitar kvar....mycket bra :)

Material: Viskostrikå som jag köpt på Ohlssons på jätterea för ett par år sedan.

Mönster: Jag har utgått från ett basmönster och förlängt framstycket för att rynka detta i "midjan".

Bra: En till tröja som jag ryms i :) Mjuk, skön och snabbsydd. Jag har ingen större lust att lägga ner tid på kläder som jag bara kommer att använda några månader.

Dåligt: Eftersom tyget räckte precis så kunde jag inte mönsterpassa den så mycket. Jag hade gärna haft lite mörkare färger på framstycket...men två stora blommor lyckades jag i allafall pussla in.



5 kommentarer: