söndag 16 september 2012

Helgprojekt

Helgen har bjudit på ganska många sytimmar. Det första jag gjorde var att göra klart flera små projekt som inte tar låg tid men som ligger och gnager på samvetet innan det blir gjort. Denna gång var projekten: sy fast en hängare på en munkjacka, fålla en tröja, overlocka 10st tvättlappar, samt sy en mössa (fick slutgiltiga beställningen i fredags eftermiddag och lämnade den idag när vi ändå skulle ses, härligt att få gjort saker direkt!)

Det andra projektet är första delen i ett större projekt. Helheten tänker jag inte avslöja än men fösta delen gick ut på att jag skulle bli kompis med min skärmatta + rullkniv. Jag fick dessa för 1½år sedan och har bara hastigt provat dessa tidigare. Men nu i helgen har jag ägnat några timmar vid skärplattan och jo efter ett tag så gick det riktigt bra... Jag har även hunnit en bra bit i själva sömnaden, längre än jag vågat hoppas och det känns alltid bra att ligga före tidsplanen. Oktober bjuder nämligen på två jämna födelsedagar samt ett bröllop så framförhållning är ganska bra att ha :)

 
Mina nya kompisar....

 
En beställning på en namnmössa till liten lilagillande tös...

Och så till sist men inte minst viktigt:
TACK för alla gratulationer och snälla kommentarer om magen och mammatröjorna!



2 kommentarer:

  1. Bra utnyttjat av tiden. "Måstejobb" kan vara riktiga energitjuvar. Låter spännande med ett hemligt projekt så nu blir jag nyfiken ;-)

    SvaraRadera
  2. alltid skönt att kunna avsluta saker som ligger o gnager!

    SvaraRadera