söndag 30 september 2012

Vila och beslutsångest...

Ganska ofta på senare tid har jag varit väldigt sysugen i tanken men har inte orkat sätta mig vid maskinerna. Och framförallt inte orkat börja släpa fram tyger, mönster och börja klippa....så ofta har det slutat med inspirationsletande istället, ibland på nätet och ibland i kataloger.

För även om allt går att hitta på nätet så tycker jag det är
något särskilt med att bläddra i kataloger/tidningar/böcker.

I veckan när jag låg på sängen och bläddrade så fick jag sällskap av sonen, dock läste han en annan katalog och jag skulle mest titta i den och komma ihåg vad han önskade sig i julklapp....32 legopaket blev det på den muntliga önskelistan innan han var klar, och självklart kommer jag ihåg allt han visade *harkel*  :) 


Mysigt hade vi men jag blev inte klokare på vad jag ville sy.
 
Det jag behöver bestämma mig för närmast är vad jag ska sy för kläder
till mig inför bröllopet vi ärbjudna på om två veckor.
 
Kriterierna är att de ska passa till:
 
Klädkod, ledigt fin med varma ytterkläder.
 
Vigsel utomhus på kvällen i Norrbotten (i Oktober!).
 
Helst sys till mesta del av tyger som redan finns i skåpen.
 
Jag ska rymmas i dem men helst utan att se ut som en tunna
(jag har 2 månader kvar av graviditeten).
 
Stumma tyger är troligen uteslutet då jag inte har lust att krångla med blixtlås och exakt passform...trikå är enklare, men inte lika lätt att skapa festplagg av.
 
Stödstrumpor ska kunna matschas till.
 
Enkel match? Nje..Har ni förslag så tar jag tacksamt emot dessa!!
 
 

2 kommentarer:

  1. oj, svårt att matcha alla dina "krav" där...! Hopaps du hittar nåt kul, en omlottklänning kanske, med extra tilltaget i omlotten i fram? då kan du ju ha den som en smickrande klänning efteråt, då man är lite, eh, oformlig liksom ;)
    ang leksakskatalogen där så är det enklaste att riva ur sidorna med badlakan i bak och skicka hela till tomten ;)

    SvaraRadera
  2. Tack för dina föslag, omlottklänning hade jag inte i mina funderingar..men det är en mycket bra idé!

    SvaraRadera