onsdag 21 november 2012

Coola kläder del 2

När jag sytt pälsvästen till dottern så insåg vi att det var inte så lätt att hitta någon tröja i garderoben som matchade att ha under västen. Så denna är sydd till att ha under västen men går förstås att ha även utan.
Inspirationen är som ni ser den amerikanska flaggan, men några 50st stjärnor orkade jag inte klippa utan det fick räcka med 9st.
Vid fototillfället är tröjan använd på ett kalas och därför ostruken och lite fläckig :)



Material: Bästa bomullstrikån från Ohlssons. Glittermaterial från Otygligt.

Mönster: Eget stl 152.

Bra: Att dottern och jag är nöjda båda två, samt att tröjan är klar redan nu. Tanken är att den ska användas på julavslutningen.

Dåligt: Jag hade kunnat gjort den antingen lite längre eller lite kortare, nu är den mitt mellan en tröja och en tunika. Kanske gör jag något åt det, men dottern tycker att den är okej.

3 kommentarer:

  1. snygg... och vad härligt att vara ute i god tid!

    SvaraRadera
  2. Har äntligen kommit ihåg att titta på din blogg, när jag har datorn på. Det mesta hade jag ju sett i verkligheten, men testar nu att göra en kommentar till den fina tröjan till dottern. Mycket häftig!

    SvaraRadera