tisdag 2 november 2010

Mera veluorprickar

Nu har jag sytt klart dotterns veluortunika. Tidigare har jag sytt dessa, som alltså ska matchas ihop.
Den är sydd med fickor med dragkedjor. Nu ska bara Smilla märket på också, helst ikväll :)

Material: Prickig veluor, mudd båda från Ohlssons.
Mönster: Eget
Bra: Mönstret fungerade bra, jag justerat det från ärmös med avskärning och rynk, till detta som har ärm och slät.
Dåligt: Nja, möjligen fickorna då, jag hade hellre valt enfärgade bruna men dottern har designat och prickiga skulle dom vara! :)

 Detaljbild på fickan med dragkedja, den är fastsydd med dekorsöm som tyvärr blev snyggare på avan när luggen på veluorens rätsida gör at den göms.




Här är hela veluorhögen :)
Jag hade tänkt sy ett par byxor till sonen också men det är tveksamt att tyget räcker, och det kanske blir lugnast med ett par enfärgade byxor ;)



 Sedan måste jag visa dagen inköp!!!!
 Detta ska bli till MIG, jag är helt kär i tygerna.
Jag ska nog skjuta lite på julklapparna och sy lite annat innan :)
Det blommiga tyget är ett stumt vävt tyg, men mjukt med fint fall.
Det ljunglila trikån är en viskos och underbart mjuka.
Spetsarna är i stretch en begie och en naturvit.
Nu ska jag sätta mig och leta mönster!



2 kommentarer:

  1. Åh vilken härlig klänning! Jag älskar prickigt! Jättesnyggt blev det verkligen!
    Och vad kul med lite tyger till dig med! Det är så sällan man tar sig tid att sy till sig själv.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också prickar, jag blir glad av det :)
    Här saknas det inte tyger till mig, utan precis som du skriver prioriteringar att sy till sig själv. Men nu hoppas jag att jag ska få ändan ur vagen!

    SvaraRadera