fredag 17 december 2010

4-års tröja

Här kommer bild på tröjan till min 4-åring. Jag sydde denna för någon vecka sedan och nämnde i ett tidigare inlägg, nu är den tvättad men tyvärr så fick jag inte bort ketchup-fläcken :(. Nåja, jag får väl vara nöjd med att jag fick ihop tröjan 6mån innan sonen fyller 5 ;)

Material: Randig po.p trikå samt vit piké, marinblå trikå till kanter. 4:an är ett färdigköpt märke. Allt från Ohlssons.
Mönster: Mitt vanliga raglan-mönster.Bra: Enkelt och smidig sömnad.
Dåligt: Att sonen har varit 4år i ca 6mån och jag inte har fått ihop tröjan förän nu, samt ketchup-fläcken.

Bilderna blir lite mystiska då ränderna från bakstycket lyser igenom det vita framstycket. Jag skulle gärna lära mig mer om fotografering och tillfixning av bilder...en annan dag.....






Igår skickad jag iväg ett paket till brorsbarnen, hoppas att sakerna blir uppskattade när dom öppnas på julafton. Jag är iaf mer än nöjd med det som ligger där i :)

Idag har jag pysslat lite med papper och kartong. Det är inte ofta jag gör men, roligt var det! Jag är inte riktigt klar, men nästan. Det ska också skickas norrut så det måste snart vara klart för att hinna fram till jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar