fredag 31 december 2010

GOTT NYTT ÅR!

Här firar vi både födelsedag och nyårsafton idag.
Även igår firade vi ett födelsedagsbarn, det var en liten 1-åring som fick denna tunika som present.
Tidigare har jag sytt detta till henne, så jag gjorde om tunika mönstret lite så det blev lite variation.
Jag har snöat in på omlott just nu.

Material: Po.p trikå samt turkos mudd från Ohlssons.
Mönster: Allt om handarbete Nr 9 2009, men det är som sagt ändrat en hel del.
Bra: Att jag fick sy på min nya maskin och att det passade tösen i storlek.
Dåligt: Att jag inte hann stryka den innan fotografering.


Jag har även sytt till mig själv, men fotograferingen får vänta till dagsljus imorgon.
Det är underbart att sy på min nya maskin den låter så härligt och det blir så fina sömmar!!
Nu är jag ledig över helgen så det blir nog fler sömmar sydda, syhumöret är på topp just nu :) :)

2 kommentarer:

  1. Fin tunika!
    Din fråga om Symässan, jo visst var det lite billigare en del, men framför allt var det roligt att få klämma på alla tyger man bara sett i webshopparna! Ett tips är att kolla in mässprogrammet som borde komma på Syfestivalens hemsida!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin tunika! Gillar också modellen med omlott. Ha en god fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera