måndag 26 september 2011

Beslutsångest, igen...

Jag har ofta beslutångest när det gäller tyger, plagg, färger, kombinationer. Ja allt som rör sömnaden egentligen ;)
Många gånger är jag så sugen på att sy något snabbt, helst ska det vara klart samma kväll. Jag tar fram ett tyg, men sen låser det sig: vilken bandkantning, knappar, modell ska det vara då?

Ofta drar jag fram alla alternativ men kan ändå inte bestämma mig den kvällen.
Eftersom att jag inte har något stort klippbord så hamnar alla sakerna oftast på sängen...

Så detta är en ganska vanlig syn:

Men sen när jag väl har besegrat beslutsångesten och sytt plagget så är jag ofta nöjd,
egentligen borde jag då sy 15st plagg till i samma kombination!!

Precis denna beslutångest är jag utsatt för ikväll...nåja..jag får väl fortsätta fundera tills en annan dag.

3 kommentarer:

  1. Det där känner jag igen. Jag lägger tygerna i olika högar, skriver små listor och bläddrar i mina tidningar för att hitta den ultimata modellen, för att sedan upptäcka att en hel kväll har gått utan att jag har sytt något.

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där å det blir ju egentligen svårare ju mer tyg man köper :-)

    SvaraRadera