torsdag 29 september 2011

Mjukisbyxor

Nu när hösten nalkas så tycker jag att det kan vara bra att ha ett par lite tjockare byxor, inte bara tights som dottern alltid använder.
Jag chansade med tyget och sedan fick dottern bestämma vilken färg hon ville ha på fickkantningen.
De fick godkänt och har använts flera gånger. Så här på bilden har de redan tvättats ett  par gånger.

Material: Lite tunnare jogging från Ohlssons 10kr/m!! Svart muddväv, också Ohlssons.

Mönster: Något gammalt Allt om handarbete?

Bra: Snabb sömnad, kul att sy snygga fickor igen. Billigt material!

Dålig: Jag var rädd att de skulle bli för låga så jag la till lite i överkanten, men det hade inte behövts. Så nu är de istället lite för höga. Men dottern är nöjd så vi får se om jag orkar sy om dem eller inte :)


Här ser fickorna ut att vara olika stora och sneda men det är bara
fotografen (dvs jag) som inte är så bra på att ta bilder...

Ni som har beställt namnlappar från 3exter, hur lång har leveranstiden varit?
Jag har helt slut på mina gamla och väntar otåligt på de nya....*otålig*

3 kommentarer:

  1. Fina byxor...! Mina namnlappar tog kanske tre veckor, eller tja... inte mer iallafall. Hoppas att de kommer snart!

    SvaraRadera
  2. Snygga! Fickorna blev jättefina. Och alltid kul att hitta såå billigt tyg!

    SvaraRadera