söndag 11 september 2011

Ledig Söndag

Efter en hektisk vecka så har Söndagen spenderats inne. Höstväder ute och halvfebrig son gjorde att jag inte ens har dåligt samvete över att ha varit inne hela dagen :)
10-åriga dottern ville göra om i sitt rum, så vi började med sömnaden.
Nya kuddfodral måste vara det viktigaste eller hur? ;) Det drog förstås även med sig om möblering och städning samt rensning bland sakerna.
Hon valde två djurmönstrade velbourer, jag hade ca 60 cm av varje så det var perfekt att bli av med dessa snuttar. Vi valde att sy med örngotts-öppning för att det skulle vara enkelt både att sy och att tvätta.

Hon var mycket noga med att jag skulle skriva att det är hon som sytt dem!


Lillebror 5år ville förstås också sy ett kuddfodral, samma sorts fodral men sytt i fleece med moln. Det krävde förstås lite mer hjälp från min sida. Han gasar gärna lugnt och fint men tycker att jag ska hålla i tyget. Han vill inte ha fingrarna så nära nålen och tycker att jag är oförsiktig när jag syr ;)


Ikväll hoppas jag få lite tid vid maskinerna, jag har haft en idé till ett plagg i flera veckor.
 Kanske kanske tar jag itu med detta senare idag..

2 kommentarer:

  1. Vad duktig hon är din tjej! Jag ska också sy ett par nya kuddfodral tänkte jag. Det är verkligen ett enkelt sätt att förnya ett rum!

    SvaraRadera
  2. coola kuddar...!
    /HönaPöna

    SvaraRadera