onsdag 14 september 2011

Lycka är att handla tyg

Hittade dessa två stuvar i stuvlådan på Ohlssons.
Såå fina och väldigt matchande.
De var tvungna att följa med hem, fast jag inte har någon hemma som vill ha dessa.
Så jag får väl spara det till någon liten tös eller beställning..

Bilden är lite suddig, färgerna är ännu klarare och finare i verkligheten!

Jag ser framför mig en tunika i prickarna och ett par randiga tights.
Eller en klänning i samma modell som nedan, randig med prickig kant.


5 kommentarer:

  1. Vilka supermysiga tyger, de hade jag velat sy i... :-)

    SvaraRadera
  2. De randiga va ju så fint! Tänk om jag hade hittat den stuven, men med mitt sy tempo hade den nog bara blivit liggandes här hemma...

    SvaraRadera
  3. åh det randiga var ju hur fint som helst! Jag vill också ha ett Ohlssons att kunna handla på stuvar på...

    SvaraRadera
  4. Jättehärliga tyger!

    Som svar på dina frågor, så ja det är Sikfors mellan Piteå och Älvsbyn. Hon hette Nilsson i efternamn och morfar hette Josef.

    Kul med någon som känner till området

    /singh skapar

    SvaraRadera
  5. Stuvbitar är kul att fynda! Det verkar bli en randig höst i år, i alla fall tygmässigt ;-). Många randiga plagg här och var i sybloggarna.
    Vilken fin djungelklänning, särskilt den extra röda nederkanten med rullfåll. :)

    SvaraRadera