tisdag 19 oktober 2010

Bebisvantar

Efter att ha läst flera bloggar där ni har sytt bebisvantar så blev jag sugen att prova, tyvärr känner jag alldeles för få bebisar för att få massproducera sånna här söta snabbsydda saker.
Denna prototyp hade jag tänkt skulle passa upp till 12 mån, men när jag provade dem på en 10 mån så var dom ganska precis. Så storleken är mer 6-9mån.
Men roliga var dom att sy, och perfekt att bli av med små stuvbitar. Yttertyget är veluor och dom är fodrade med fleece, riktiga vintervantar med andra ord.

Material: Prickig velour, röd fleece, röd mudd.
Mönster: Eget
Bra: Roligt och lättsytt, passar bra trots att det bra är en prototyp.
Dåligt: Alldeles för få bebisar i min bekantskapskrets, jag kan ju inte terrosiera dom två bebisarna jag känner med alla mina idéer ;)

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt när det kan bli något av alla småbitar som blir över. Jättefina vantar och kul att hitta hit :D.

    SvaraRadera
  2. Åh vad söta små vantar! Och himla härligt tyg!
    *viskar tillbaka* - vad fuskigt att du jobbar i en Ohlssons butik, nu blir jag avis ;-)! Jag bor ju så jääääättelångt ifrån en, och på nätet lägger de aldrig upp roliga trikåer...

    SvaraRadera