onsdag 6 oktober 2010

Mössor

Nu har jag sytt veluormössor, den orangea till dotterns kompis som fyllde år och den turkosa till dottern. Jag var lite osäker på hur utfallet skulle bli hos dotterns kompis (vi hade "köpes"-paket också som kompliment) men hon gillade mössan och enligt mamman så hade hon haft den på sig hela dagen, även inne. Samt att det var det första hon berättade att hon fått i present då mostern frågade, söt-unge :)
Jag blir så glad när 9-åringar inte bara behöver vara tuffa hela tiden...

Material: Veluor från Ohlssons tyger.

Mönster: Eget, ritade upp det till denna storlek nu så nu har jag ett bra mönster för stora barn samt vuxna. Det har jag tänkt göra länge!

Bra: Snabbt sytt och bra att äntligen ha graderat upp det i storlek! Och att födelsedagsbarnet gillade den.

Dåligt: Att namnlappen på dotterns mössa hamnade för högt upp.



2 kommentarer:

  1. Snygga mössor, ser jättehärliga ut! Du verkar ha fått till en riktigt snygg modell!
    Tack för kommentaren på min blogg! Jag ska försöka mig på idag med att dela byxmönstret till två ben...aaahhh...får se om det går...

    SvaraRadera
  2. Tack, jag är nöjd med möss-mönstret jag ska bara försöka få till en bra storlek till bebis, men det är lite för få små i min omgivning för att jag ska kunna prova ut lagom storlek.
    Hoppas att det går bra med ditt byxmönster, det gäller att våga börja i någon ända och sedan prov-sy lite i ngot tyg an inte är rädd om :)

    SvaraRadera