onsdag 13 oktober 2010

Lite shopping..

..har jag ängnat mig åt idag, jag har varit i Stockholm och hamnade på Mattssons band; Åh vilken underbar affär, bara band, band, band och lite knappar :)
Lite blev det handlat, dock inget av dom finfina banden, nästa gång jag har svängarna förbi måste jag ha med något tyg samt någon idé om vad jag ska göra av det.


Jag handlade iallafall ett spänne som jag ska ha till ett kraftigt dubbelsidigt ulltyg jag har här hemma. Samt två bokstavsknappar till barnen, någonstans ska jag väl få användning för dom.


Dottern handlade dessa underbara knappar, den stora är 8cm i diameter och den mindre 5cm!
Jag vet inte vad vi ska hitta på med dom än...men dom är tuffa tycker jag, som stooora godisar!


 Jag var även in på Ohlssons på Sveavägen, har inte varit där förut så det var trevligt att se en annan Ohlssons än "min" vanliga. Denna ask har jag letat efter för att få ordning på mina spolar så från och med _nu_ finns inga ursäkter för oordning bland dom.
Sedan köpte jag även lite tryckknappar men det var inte så spännande att visa tyckte jag ;)

2 kommentarer:

  1. Vad härligt med en knappaffär! Och för att inte tala om att bo nära en Ohlssons! Blir allt lite avis ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja, knappar kan jag inte få för många av, dock kan jag tycka det är svårt att köpa knappar innan jag vet vad jag ska sy av vilket tyg.
    Men jag ska tillbaka till Sth om ca en månad så innan dess har jag bestämt mig för att verkligen tänka igenom om jag behöver några barnd eller knappar till något, samt ha med mig lite tygprover.

    *viskar* Jag både bor nära en Ohlssons samt jobbar där så "min Ohlssons" tillbringar jag 5 dagar/vecka i, _jättekul_ men lite farligt för tygförrådet ;)

    SvaraRadera