fredag 8 oktober 2010

Lurvfleece-jacka

Nu är lurv-fleece jackan klar till dottern. Den är jätte mjuk och gosig och hon gillar den skarpt, jag är dock inte helt nöjd med den.
Mönstret var för brett och kort och framförallt så är kragen för vid :( Jag har gjort en del justeringar men vissa har jag låtit vara då dottern är nöjd och att jag inte gillar att sprätta i detta lurv-lurv.
En grej som är helt mitt eget fel är jag lyssnade på dottern då hon ville ha dragkedjorna till fickorna dolda men dragkedjan fram synlig...enligt mig är det inte snyggt. Jag skulle ha gjort samma med alla tre dragkedjorna, men vad gör man inte när barnen vill vara med och bestämma? Det är faktiskt hennes kofta.
Ärmen är kantad med röd mudd och nederkanten med svart mudd.

Material: Lurvig fleecestuv, svart och röd mudd allt från Ohlssons

Mönster: Burda 9622 stl 146.

Bra: Mjuk och gosig, dottern nöjd och att framstyckena fick snygg mönsterpassning.

Dåligt: Ja, det har jag redan gnällt om ;)

2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt gosig den ser ut! Verkligen perfekt mönsterpassning fram!

    SvaraRadera
  2. Tack för din komentar, ja den är jättegosig. Jag har den överblivna tygbiten som filt i tv-soffan, jag kanske borde göra något åt kanterna, nu ser den ut precis som den gjorde då jag klipt ut delarna till denna lurvjacka ,dvs inte så kvadratisk :)

    SvaraRadera