fredag 29 oktober 2010

En sommarfavorit

Denna tröja syddes till sonen i början av sommaren och har varit en riktig favorit här hemma. Nu har sonen börjat säga att det är ugglor på tröjan ?!? 
6-åriga kusinen har fått en identisk tröja, hoppas att han gillar den också.

Mateial: Mönstrad trikå, ärmar i vit piké, turkos muddäv, allt från Ohlssons.
Mönster: Mitt vanliga ragalan från en gammal bok från Ica-förlaget (som fortfarande är spårlöst borta. Boken alltså, inte Ica-förlaget)
Bra: Jag gillar kombinationen med vita ärmar, jag var helt inne på turkosa eller mönstrade men sonen ville ha rosa eller vita (och då hade vi visst inget rosa tyg som passade *tralltrall*, jag tyckte att vitt var betydligt snyggare till dessa färger).
Dåligt: Att jag har väldigt mycket kvar av detta tyg men tyvärr är det lite för tunt för att sy byxor och mössor av. Så den resterande biten riskerar att bli en hyllvärmare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar