tisdag 15 mars 2011

Flickornas pyssel...

I helgen var det full aktivitet i syrummet, jag fick dock snällt mest vänta utanför då det var två 9½ åringar som ville fixa själva :)
Resultatet blev 7st ärtpåsar (fast dom är fyllda med ris). Eftersom detta projektet drog igång på Lördags-eftermiddagen innan den viktiga melodifestvals-finalen så hade jag varken ris eller ärtor hemma.
Men det problemet löse tjejerna också. Dom frågade helt enkelt om dom fick ta riset i min välandända riskudde :) :)
Jag tycker det är så kul att dom pysslar så det är klart att dom fick, jag ska bara komma ihåg att köpa nytt till min.
Vi har en mycket bra fördelning med den mamman; hos oss pysslar dom och hos den andra tjejen så målar dom och fixar lösnaglar.
Det är härligt när även föräldrarna kompliterar varnadra :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar