lördag 12 mars 2011

Present

4,5 årige sonen fick inbjudan till sitt första kompiskalas i veckan.
Så till födelsedagsbarnet blev det en tröja med apor då sonen bestämd hävdar att födelsedagsbarnet gillar gorillor och att det är gorillor på tyget. Med i paketet är även en gul Toyota. Vi får väl se hur vi har lyckats när paketet lämnas imorgon.
Sedan så fick jag då lite idéer om att sonen behövde en kalaströja, vi ärver skjortor efter kusinen men tyvärr så är inte min grabb förtjust i att ha dem :(
Så nu sydde jag en tröja med farfarsknäppning och för att få lite "fin-känsla" på den så fick det bli kantband i vitt som trycket.
När jag klippte sonens tröja så satt jag och funderade på detta med sömsmån. Jag hade på mönstret skrivit att det skulle klippas utan sömsmån samt att halsringningen var bra (jag gillar verkligen inte plagg som är för stora i halsen på barn). Så jag klippte även halsringningen utan sömsmån, och det skulle jag inte ha gjort... Jag sydde först på en vanlig 1cm kantning men då blev den alldeles för vid så det fick bli till att sprätta och sy på en kant som var 2cm och därmed lika brett som sprundet. Efter att bilden tagit så har jag sytt in sonens tröja ett par cm precis under ärmen då jag upptäckte att den var lite för bred.


Till 5-åringen

Till min grabb

6 kommentarer:

  1. Jättefina tröjor! Den gorillagillande femåringen blir säkert jätteglad för sin fina tröja. Och tröjan till din son blev jättesnygg med det vita sprundet.

    SvaraRadera
  2. Superfina båda två. Jag skulle ha blivit jätteglad för denna.

    /Mia :)

    SvaraRadera
  3. supersnygga båda 2 men jag gillar särskilt tröjan till din kille :)

    SvaraRadera
  4. 5-åringen blev jätteglad över tröjan - " skönt med lite snygga kläder" - underbetyg till mammas inköp således! Tack igen!/Åsa & K-A

    SvaraRadera
  5. Tack för era snälla ord!

    Åsa: Vilken skön komentar :D Jag tackar för komplimangen men tycker det var lite orättvist mot dig :)

    SvaraRadera
  6. Vilka jättefina tröjor. Gillar verkligen tröjan med farfarsknäppningen.

    SvaraRadera