lördag 26 mars 2011

Mer vårmössor!

Dagen innan beställningen på den randiga mössan skulle levereras så blev beställningen utökad med en skarf. Har inte sytt det innan men, med en halv-smutsig kökshandduk och min 4-åring som modell så fick jag till storleken väldgit bra :)
Lilltösen var inte så liten längre utan behövde ha den större av de två mössorna jag sydde, precis som jag misstänkte.
Så nu har jag en mössa i stl ca 6-9mån som är till slau.

Material: Trikå från Ohlssons (ev en gammalt po.p rand, någon som vet?)
Mönster: Mössmönstret eget, skarfsen vet jag inte om en kökshanduk kan kallas eget mönster, men det är ingen annas heller :)
Bra: Roligt med beställningar, snabbt sytt, och tösen blev bedårade söt! Samt att jag fick prova mitt mössmönster i en storlek mindre.
Dåligt: Nje, ja det skulle vara att tyget snart är slut :(

 
 

Sedan har sonen fått en ny mössa. Han valde det röda tyget med vita moln (jag råkade säga röda moln till sonen och fick en ordentlig tillsägelse att så var det inte, molnen var vita och tyget rött! Och det har han helt rätt i, fel av mig).
Han valde grön som färg på "hans bokstav", jag hade velat ha svart, turkos el lime, men nej.
Favoritfärgen är grön så då blev det grön velour till D:et.
Lite julkänsla så här på bild, men ute i vårsolen så försvann den känslan fort :)

Material: Moln-trikå från Ohlssons, grön velour från Jofotex, totaly stable från Bibbis.
Mönster: Eget
Bra: Snabbt och ekelt att sy :)
Dåligt: Att grabben ska ha egna åsikter ;D Samt att min 4½-åring inte längre vill ha Smilla lappar på sina saker (men 9½ åringen tycker fortfarande det är okej)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar