fredag 10 juni 2011

Nattlinen

För flera veckor sedan så sydde jag nattlinnen åt sonen. Tidigare har jag sytt ett annat åt honom och sedan dess vill han inte ha pyjamas utan nattlinne som storasyster. Kvällen då jag sydde dessa så hade vi haft en stort 4-års utbrott för att hans enda, älskade nattlinne var i smuten och jag var så hemsk att jag föreslog att han kunde sova i pyjamas! (Han brukar göra det när jag tvättar det nattlinnet men denna kväll var det verkligen inte ens i närheten!)
Den kvällen lade han sig i bara kalsonger, lovad att jag skulle sy två nattlinnen som han kunde sova i nästa kväll.
Och sydde gjorde jag,och provade på honom dagen efter. De var lite trånga i halsen så under dagen fixade jag det men på kvällen vägrar han ta på sej dem.
Nej då hade han bestämt att han skulle sova i bara kalsonger!
Och så har han gjort sedan dess, men två nya nattlinnen har han i sin låda.
Tygerna har alltså gått från hyllvärmare till lådvärmare :)
Ja, 4-åringar har åsikter......


Sonen har själv valt kombinationerna, bilar med moln-halskatning, samt moln med bil-halskantning. Han gillar motsatser :)
På bilden har jag inte fixat halringningen än...

2 kommentarer:

  1. Haha, vad härligt med bestämda åsikter! Nattlinnena blev dock jättefina, så kanske ändrar han sig tillbaks igen :-)

    SvaraRadera
  2. ja gud...4-åringar...hon gör mig svettig här hemma! men fina linnen har han när han fryer om natten nästa gång =)

    SvaraRadera