torsdag 2 juni 2011

Snabbsydd top

Jag har länge tänkt sy en längre tröja med mudd. Det är dottern som har en så´n från H&M som hon gillar väldigt mycket. När jag såg att Jumel sytt en liknande så blev jag inspirerad att ta itu med min tanke också. Jag var tvungen att göra det direkt i morse,  frågade inte ens dottern utan chansade. Men hon godkände den med ett "wow" när den hängde klar i hallen då hon kom hem :)
Jag ritade av den befintiga tröjan, väldigt enkelt när det är pingvin-ärm.
Min tygsnutt var inte så stor så det fick bli korta ärmar och en mudd som är ett par cm kortare än orginalet.

Material: Stuv från Ohlssons.

Mönster: Av ritad H&M-tröja.

Bra: Snygg och mycket snabbsydd, det tog nog inte mer än 30min både klippning och sömnaden :)

Dåligt: Inget med tröjan, men jag inser att jag gillar tyget och nu har jag inte något kvar till mig själv ;)

Här ser den skev och vind ut, men det är bara kameran som bråkar med mig...

4 kommentarer:

  1. Den blev jättesnygg! Kul att du kunde glädja dottern, och visst är det härligt när sömnaden och allt flyter på som hejsan, och med lättsydda modeller!! =)

    SvaraRadera
  2. vad häftig den blev! snyggt! (och såklart ska du kanta landskapstyget med blått kantband, det är inget jag tagit patent på ;))

    SvaraRadera
  3. vilken snygg...! Och vad roligt med snabba projekt, det gillar jag! ;-)

    SvaraRadera