tisdag 28 juni 2011

Hello Kitty singoalla

Till min brorsdotter A, en liten tjej på snart 4år blev det en volangklänning. Jag visste att rosa och Hello Kitty gick hem hos henne, så jag gick på Hello Kitty temat.  Denna A är verkligen ingen stor tjej, så liten och nätt att jag tycker det är bra med singoallamodeller för då är det mycket enklare att få passformen bra. Inga axelsömmar som ska sitta precis osv..Hon fick ifjol en singoallaklänning i samma modell som denna djungel-singoalla så för att förnya mig lite så sydde jag denna med volanger och utan resår i ärmens nederkant.
Jag gillar volangerna men kanske blev klänningen lite väl vid längst ner, men det är en vädligt bra dansklänning :) hur mycket lägger ni andra till för att få lagom rynk till volanger?

Material: Molntrikå och Hello Kitty märke från Ohlssons, hjärttrikån har jag fått av en arbetskamrat som ville tömma sitt tygförråd lite :)
Mönster: Allt om handarbete nr 7 2006. Jag har rundad halsringningen då den var fyrkantig, sedan har jag lagt dit volangerna.
Bra: Kul att testa sy volanger och lilltösen verkade gilla den.
Dåligt: Att den blev lite för vid nertill. Samt att det är omöjligt att fota singoallor så de ser normala ut..

4 kommentarer:

  1. ser ut som en alldeles ljuvlig dröm för en 4-åring! min skulle absolut godkänna den!

    SvaraRadera
  2. Himla söt! jag har röda moln liggande..

    SvaraRadera
  3. Jättesöt! Går säkert hem :))

    SvaraRadera
  4. Men ÅH!!!! det här var det sötaste jag sett på länge! Hur fin som helst - jag bara älskar när man kombinerar olika tyger!

    SvaraRadera