måndag 20 juni 2011

Överlämnad 30-års present

I början av året så fyllde en av mina vänner 30år, eftersom att hon bor i andra delen av landet så skickade jag inte presenten utan överlämnade den nu när jag åkte upp och hälsade på henne i hennes nya hus.
Så till slut kan jag blogga om denna...

För mycket länge sedan så kom jag på något sätt till V and co blogg och hittade denna beskrivning på en underbar kudde.
Jag visste direkt att jag skulle sy en sådan till min vän L!
Men Engelska mått och framförallt inga idéer på vilket tyg jag skulle ta på själva kuddfodralet gjorde att jag mest funderade. Men så kom Stoff och Stil katalogen och där var ju kudden, med svenska mått, beskrivning och framförallt helt rätt tyg och färg.
Så jag kopierade rakt av och köpte även tyg så det räckte till en kudde även till vår fåtölj :)
När jag sedan såg min väns hus så är jag glad över färgvalet, det naturvita var väldigt snyggt i hennes vardagsrum och den gråmelerade soffan. Hoppas hon också gillar den!

Kudden är sydd i naturvit Ullfilt, har dragkedja bak och sedan sydde jag på några små vita pärlor i mitten för att få ett roligare avslut på alla halvcirklar.



Fler presenter är överlämnade och dyker upp på bloggen lite senare....
Nu ska jag först läsa ikapp vad ni andra har pysslat med när jag varit borta..

6 kommentarer:

  1. Men du, vilken snygg! En sån skulle jag också vilja ha! :-)

    SvaraRadera
  2. Det tog inte lång tid att sy den alls, det krävdes bara tålmod att klippa alla halvcirklar. Du fixar en på 2 timmar!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig kudde! Fint med pärlorna :)

    SvaraRadera
  4. Så fin kudde! Blir så lugn av att se den...mjuk i färgval och form.
    Har du sett min kudde som jag gjorde till svärmor? Du hittar den under Smått & Gott Sep. 2010 i min blogg.

    SvaraRadera
  5. Den ÄR jättefin! Det tycker även mor och moster :) Tack L! /L

    SvaraRadera
  6. Otroligt fin kudde! Din var mycket finare än "originalet".

    SvaraRadera