lördag 8 januari 2011

Ännu en julklapp...

...nu tror jag att det är sista julklappen jag visar.

Denna syddes till systerdottern på 5½år, när paketet öppnades visades ingen större entusiasm.
Men jag har hört att den anvädes flera dagar i rad sedan, och det är det bästa betyget man kan få tycker jag!
Mönstret har jag ritat och precis som jag misstänkte var det lite stort i halsen, så detta får åtgärdas till nästa gång.
Inspirationen att använda cerist till kantband fick jag hos LiEmEl.
Jag hade tänkt marinblått, eller blek-rosa som jag använde till bodyn. Men så råkar jag veta att systerdottern gillar rosa (ovanligt för en 5½åring ;)), så då fick det bli ceris!

Jag ser nu att i snabbfotningen så har jag lyckats att vika in en bit av bandkantningen på fållen..

Idag är det sytt två stycken mössor, men eftersom dessa ska iväg till födelsedagsbarn så visas dessa senare!

2 kommentarer:

  1. Javisst var den fiffig! Klart du ska stå på marknad, det är kul :)

    SvaraRadera
  2. Jättefin!! Det cerisa till blev snyggt.
    Att klänningen blev buren flera dagar i rad är ju absolut högsta betyg för dig!! Kul!

    SvaraRadera