lördag 15 januari 2011

En liten återvunnen burk

Ni som kikar på kinokos-blogg ser var jag har fått inspirationen i från. Eftersom jag också har en konservöppnare från Tupperware (är man vänsterhänt som jag går det inte att öppna med någon annan utan att det tar en halv dag) så därför kan jag öppna burkar utan att få en vass kant.
Eftersom att jag hade en burk som inte var slät så fick min bli prydd med spets, linneband, tvinnad knapptråd med två pärlor samt en litet fint metallhänge.
Locket har vanligt linnetyg limmat på sig, och eftersom jag hade bråttom så använde jag vanligt Karlssons klister vilket resulterade i att det blev en limfläck som gick igenom tyget *mutter* Men nu har jag inhandlat textillim :)
Det lilla handtaget är gjort av ståltråd, hålen gjorde jag med en vanlig syl.
Pärlorna är vanliga pysselpärlor som jag fått för ett par år sedan av min vän L, hon är förövrigt min present-expert, ingen är så bra på att pricka precis rätt med presenter som hon!!
En liten parentes är att min vän L väldigt snart fyller jämt och jag tror faktiskt att jag vet vad jag ska ge henne, jag behöver bara lite tid att tillverka detta....

Än så länge är burken tom och står brevid mina trätrådrullar, några förslag på vad jag ska fylla den med?

2 kommentarer:

  1. Åh vad fint, jag har en vän som jag måste tipsa om detta pyssel...=)

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren på min blogg. Kul att hitta hit, vad mycket fint du syr.

    SvaraRadera