onsdag 5 januari 2011

Julklappar

Nu till slut ska jag visa lite julklappar. Detta är sytt till mina brorsbarn.

Lillasyster 3 år fick en omlott-tunika, den här är sydd före denna. Så det var den första omlotten jag sydde. Mönstret har jag ritat, och jag blev nöjd med det, jag har provat mig fram på 4årige sonen ;)  Jag gillar kombinationen av det randiga tyget och den turkosa kantningen. Jag hade även rosa och ceris muddväv som hade passat till men det blev lite väl "flickigt" tyckte jag.
Det lilamönstrade är ett örngott, otroligt enkelt att bara sy ihop :)
För att sedan inte bara vara en tråkig "sy-faster" så fick hon även ett sugrörs-glas från Lagerhouse.



 Till 6-åriga storebror blev det en korv-tröja (ser ni att det är små varmkorvar med bröd?). Min pojk har en likadan (som jag har bloggat om här), jag gillar verkligen korvtyget och matchningen med dom olikfärgade ärmarna. Korv-tyget var en stuv som bara räckte till två tröjor så jag bestämde tidigt att det var en julklappströja till kusinen, jag hoppas att han gillar korv ;)
Sedan fick han föståss ett örngott också, det blev vitt med aplikation, både på fram och baksida av Blixten och hans vänner. Jag hade mer av Blixten tyget (det är en tyg-sagobok att sy ihop egentligen) men tyckte att just brorsonen var tvungen att få just denna sida. Varför? Jo det står ju I am FASTER than fast :D
Undrar om han föräldrar har föstått det ;)
Och även han fick förståss ett sugrörsglas.

Nu ropar symaskinen på mig.... på återseende!

2 kommentarer:

  1. Vad mycket fint!!Dina brorsbarn måste ha blivit superglada över sina paket!
    Och koftan till dig själv i förra inlägget var ju bara hur fin som helst! Me like!! Snyggt med strukturtyget till.
    Och grattis till nya maskinen!!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera