söndag 23 januari 2011

Lite småpyssel

I helgen har jag inte sytt någonting. Jag har många idéer men får inte riktigt till dem 100%. Jag har lagt tyger brevid varandra, sökt inspiration på nätet och i affärer mm. Men än så har jag inte kommit mig för att börja klippa i tygerna :)

Däremot så har jag gjort ett litet hjärta av ståltråd och pärlor. Tidsåtgång ca 10 min, kostnad ca 0kr ;)
Men jag tyckte att det passade till min burk som jag har visat tidigare. Blomman fick även två "krans-pärlor" men de syns knappt på bilden.



Sedan har jag bestämt vad jag ska göra av mitt fönster som jag köpte på loppis för 20kr i sommras.
Mannen som brukar ha gott tålamod med mina projekt, frågade när jag köpte detta men VARFÖR ska du släpa hem ett gammalt smutsigt fönster? Och det visste jag inte, men vad då 20kr?!
Men nu ett halvt år senare har jag kommit på att det ska få bli en spegel till vår hall.
Att jag fick en slipmaskin i julklapp förenklar det hela betydligt!
Vi får se om det går att få tag i tre små speglar eller om det får bli en stor.
Men jag har i alla fall bestämt vad det ska bli av det :)

2 kommentarer:

  1. En spegel låter som en bra idé! Kan bli riktigt vacker i det gamla fönstret!

    SvaraRadera
  2. vilket vackert gammalt fönster, en spegel kommer att bli kanonfint...!

    SvaraRadera