onsdag 11 maj 2011

10-årspresent

För några veckor sedan fyllde barnens kusin G 10år och på önskelistan stod cykelbyxor och kanske en tröja också.
Så min tolkning blev detta set. Jag hade mycket beslutsångest om nummerlappen skulle vara fram eller bak, det slutade med fram eftersom han själv kan se den då. (Jag vet nämligen en liten tös på ca 2år som provade Jeans med Hello Kitty på bakfickan och bestämt tog på sej de baklänges, för hur skulle hon annars kunna se Hello Kitty? Mycket klokt! Därefter så gör jag nästan alla applikationer fram :)) Ett par dagar efter att presenten hade lämnats över så frågade G om jag kunde sy en nummerlapp bak också, och det kunde jag förstås!

Material: Svart, vit och kornblå badlyckra från Ohlssons, applikationerna är sydda med totaly stable samt vliseline.
Mönster: Dotterns tightsmönster samt baströja i stl 140
Bra: Kul att det blev uppskattat, samt att han vågade säga att han ville ha en nummerlapp bak också!
Dåligt: Att det är lite skönhetsfel på tröjan, jag fållade tröjan och shortsen med sicksack men det blev något hoppstygn här och där :( Men tiden var mycket knapp så det fick faktiskt vara så...


Detta gick som sagt väldigt snabbt då önskan kom sent, plaggen hann aldrig fotas innan överlämningen utan fick snabbt hamna på bild när jag sydde dit andra nummerlappen. Så därför ser plaggen lite skeva och vinda ut :)

Jag försökte få ett kort på bara kusinen men det gick inte, båda mina ville förstås vara med också :)

Och här är radarparet Nenne och Tatta som dom kallade sig som små, det skiljer bara 4månader på dem så dom är har lekt mycket genom åren! :)


2 kommentarer:

  1. Vad fint! Snyggt att det var trefärgat! Och vad härligt med en så bestämd önskan!
    Vad använder du för tightsmönster förresten? (Letar så efter ett bra...)

    SvaraRadera
  2. Fint set! Sitter ju som skräddarsytt på honom! Snart har du säkert en beställning från hela skolan... hi hi!

    SvaraRadera