tisdag 31 maj 2011

Liten singoalla

I sommar bär det av hem till Norrbotten och då får jag förhoppningsvis träffa en gammal kompis lilla tös på 1½år.
Jag uppvaktade inte vid hennes födsel men nu när jag får träffa henne för första gången så vill jag gärna ha med mig något.
Det fick bli en singoalla-klänning i stl 86.
Jag sydde i samma modell förra sommaren och blev så förtjust i den så det var ganska självklart att jag passade på igen när det nu fanns en liten tös att sy åt! :)
Eftersom jag inte syr i små storlekar så ofta fick jag ta hjälp av en kompis som har en 1½åring för att få den lagom lång (jag gillar inte klänningar som är för långa)
Tack snälla E för din mäthjälp!!

Material: Djungeltyg från JNY, inköpt på Syfestivalen. En snutt röd bomullstrikå från Ohlssons.

Mönster: Singoalla från Allt om handarbete nr 7 2006. Jag har rundad halsringningen då den var fyrkantig. Sedan har jag lagt till "volangkanten".

Bra: Ren glädjesömnad, bara skoj! Jag lägger till det i min "plagg jag kärat ned mig i"-listan.

Dåligt: Att jag inte själv har en liten tös att stoppa i den!! Jag vill knappt ge bort den :)



3 kommentarer:

  1. vad fint med den lilla volangkanten!
    Blev lite nyfiken på den där listan, undrar vad mer som kan finnas på den?! :-)

    SvaraRadera
  2. Söt klänning.

    Dinos tyget har jag köpt hos znok design

    SvaraRadera
  3. Jättesöt! Den röda volangkanten blev toppen till!

    SvaraRadera