tisdag 17 maj 2011

Fler capri-tigts

Även denna gång är det dotterns garderob som har blivit påfylld. Efter förra sommaren fanns endast ett par hela capri-tights kvar, och de var en gång i tiden vita....
När jag ändå sydde de cerisa till den mönstrade tunikan så sydde jag dessa. De svarta är vanlig bomullstrikå och de lila med glitter är samma viskostrikå som jag använde till denna tröja.

Material: Svart bomullstrikå, lila viskostrikå båda från stuvarna på Ohlssons.
Mönster: Vanliga tightsmönstret.
Bra: Att det lila tyget räckte, det gjorde egentligen inte det utan jag fick sy resåren synlig (till på köpet hade jag bara vit hemma )
Dåligt: Nje, det skulle vara att den vita resåren syns på insidan, men jag vet att dottern struntar totalt i detta, och jag med faktiskt :)


Här har vi en fotoglad 4åring som också vill vara med. Jag är mycket nöjd över att äntligen förlängt hans randiga byxor. Dessa är hans favoriter och är faktiskt andra paret han har, men nu var även dessa för korta. Ofta förlänger jag med muddar men på dessa gjorde jag istället en isättning av jogging i knähöjd. Jag gjorde bitarna ca 10cm breda så nu klarar vi förhoppningsvis något år till :)

2 kommentarer:

  1. Jättefina! Och det gör ju absolut ingenting att resåren syns på insidan, så länge dottern är nöjd så:-)
    Och himla smart sätt att förlänga byxornas användningstid.
    Ja, du hade rätt om att det var jag som undrat om tightsen. Du får jättegärna maila mig vilken aoh du har hittat dem i, då skulle jag bli jätteglad! oybdesign@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Åh vad smart att förlänga byxorna vid knät istället för att alltid bara sy på långa muddar, blev ju supersnyggt!

    SvaraRadera