torsdag 5 maj 2011

Snabba ögon...

..krävs, men har man det så kunde man på tv4 Fyra bröllop förra veckan skymta en klänning som jag hjälpt till med.
Tyvärr var jag för långsam med att lägga ut inlägget så det avsnittet går inte längre att se på tv4 plus. Det var alltså en av gästernas klänning....inte brudklänningen (men brudklänningen går fortfarande att beskåda här)
Jag såg den skymta förbi 4-5 gånger, men det handlade om sekunder varje gång :)

Bröllopstemat var Hollywood 30-40tal.
Egentligen var jag inte alls inblandad från början, en bekant till mig skulle sy klänningen men det hela körde ihop sig lite. Så det slutade med att vi satt tre tjejer runt mitt köksbord i ca 30 timmar uppdelat på 4 dagar. Jag sydde egentligen inte mer än dragkedjan och lite smådeltajer, eftersom jag inte var sömmerskan så coatchade jag mest hur de andra skulle sy...
 
Modellen tycker jag är jätte-läcker, och tjejen som denna syddes åt hade en fantastisk timglas-figur som gjorde sig så bra i denna klänning!!
Den syddes i ett grönt sidentyg och blev såå läcker på tjejen!!
Jag hoppas att hon hade roligt på bröllopet och att hon trivdes i klänningen...

Eftersom att jag inte känner tjejen vi sydde åt och att jag inte var sömmerskan så tog jag inga bilder på klänningen, så ni får hålla tillgodo med dessa bilder på klänningsmodellen..


bilder lånade från http://www.voguepatterns.mccall.com/

2 kommentarer:

  1. kul ändå att få se något man har ett finger med på, iallafall...! Och tänk den som hade passat i en sådär snygg klänning :-)

    SvaraRadera
  2. Himla snygg modell! Och snällt av dig att ställa upp och hjälpa till att få klart klänningen åt nån du inte känner alls.

    SvaraRadera