lördag 14 maj 2011

Sommarset

Nu har jag kommit igång med sömnaden av sommarkläder, denna sommarvärme gör verkligen att det både behövs och att jag blir inspirerad. Detta set är till dottern. Sydde tunikan först och frågade om hon ville bandkantningen ha vit eller av tunikans tyg men nejdå hon ville ha ceris.
Härligt att hon fortfarande vill ha färg! 
Jag insåg då att det skulle vara väldigt snygg med matchande tights, så en sväng till tygaffären och ett par capri-tihgts fixades till. Hon hade detta direkt dagen efter och det brukar vara ett gott betyg.

Material: Love stuvbit från Ohlssons samt mudd från samma ställe.
Mönster: Jag utgick från mitt egenritade tunikamönster men gjorde det utan ärm. Till tightsen är det mitt vanliga mönster.
Bra: Att tyget räckte, tunikan hade kunnat vara lite längre men det räckte inte tyget till :) Samt att jag sydde tightsen till direkt och att det blev klart i god tid innan sommaren!
Dåligt: Inget...



4 kommentarer:

  1. Jättesnyggt sommarset! Vilken härlig cerise färg!

    SvaraRadera
  2. Du har en award att hämta hos mig!

    SvaraRadera
  3. Jättegulligt set! En riktig sommarkaramell :)

    SvaraRadera
  4. Färger som gör en garanterat glad =)))

    SvaraRadera