söndag 3 juli 2011

Ännu ett plagg till dottern...

..ja ännu en gång så blev det dottern som fick sig ett plagg.
Denna gång en tunika, mönstret har jag använt flera gånger förut. För att förnya mig lite så gjorde jag rullfåll i nederkant samt på ärmen. Jag tyckte det blev snyggt och dottern godkände det med.
Tunikan var utklippt sedan länge....  Jag tänkte bandkanta med tunikatyget men när jag skulle kanta så var tyget borta, jag letade och letade men nix till slut kapitulerade jag och tog en svart trikå istället. Och sedan efter 2 timmar så hittade jag tunikatyget *suck* Någon dag så ska jag alltid ha ordning bland mina saker...
Eftersom denna blev klar dagen innan midsommar hade dottern denna tillsammans med svarta tights på midsommarafton...somrigt värre?!?

Material: Stuv från Ohlssons.

Mönster: Eget

Bra: Snabbt sytt och att den blev klar innan sommaren är slut.

Dåligt: Att ordningen i min syhörna icke existerar...


Nu stundar lite trixigare sömnad... 
Jag fått ett uppdrag att sy ut en bröllopsklänning, hedrande och jättekul.
Klänningen är såå fin och jag kan inte gå förbi den utan att klappa lite på den tjocka härliga brudduschessen den är sydd i.
Jag ska höra med bruden om jag får visa bild på den när den är klar.

3 kommentarer:

  1. Den där ordningen existerar inte hos mig heller. Mönster, tyger, måttband försvinner. Och vips, ett tag senare dyker det upp.. Måste finnas små sytroll som är framme :) Jättefin tunika iaf!

    SvaraRadera
  2. snygg tunika...! Önskar också ordning i pysselrummet, håller på att flytta ut mannens saker bit för bit, så det finns ju hopp!

    SvaraRadera
  3. Jättefin tunika och wow vilken ära att få sy en brudklänning. Själv hoppas jag på att få sy min egen klänning någon gång.......och nu bara sambon kunde få tummen ur :D

    SvaraRadera