fredag 8 juli 2011

En till..

Sommar-top till mig av samma mönster som den i inlägget nedan. Denna sydde jag innan den randiga, mest för att testa mönstret. Fast att det var ett sånt jätteenkelt mönster så klantade jag till det och lade inte till någon sömsmån i ärmslut. Så istället för att fålla så fick jag bandkanta, och när jag ändå gjorde det så drog jag ihop ärmen lite för att få lite lite puff på ärmen.

Material: Stuv från Ohlssons som har legat till sig något år :)

Mönster: Allt om handarbete Maj 2008

Bra: Snabbsydd och bra passform på mönstret.

Dåligt: Att jag glömde sömsmånen, fast det blev nästan snyggare med bandkantning...



Just nu så snurrar Johanna Ahlards  snygga Jurassic i tvättmaskinen, jag hann inte med på znoks första sväng men nu så köpte jag mig en bit.
Sonen ska få en tröja av det, egentligen så tänkte jag vänta lite med det och sy en långärmad till hösten, men han tyckte att jag genast skulle sy en.
Så det blir nog en vanlig kortärmad...trots att vi har proppfullt i lådorna...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar