söndag 10 juli 2011

Beställning

Fick en beställning av en av dotterns kompis T, hon har själv har köpt tyget och ville ha samma tunika-modell som jag tidigare sytt åt dottern.
Tyget tycker jag är jättesnyggt...Hoppas att du blir nöjd T!

Material: Viskostrikå, stuvbit från Ohlssons

Mönster: Eget

Bra: Kul att T är intresserad av tyger och färger, det är så kul att få sy något när de själva har varit med och bestämt en del.

Dåligt: Att jag tidigare i veckan körde sönder min 2,5 tvilling nål och det inte fanns en enda att få tag på i hela stan. Men tillslut så fick jag tag i en 2,0, men icke en stretch...

Svårt att fota svart, tyget är inte alls dassigt som på bilden utan härligt klara färger!

2 kommentarer:

  1. Den där kommer nog bli en favorit! Vad kul när de kommer själva å vill att du ska sy.

    SvaraRadera
  2. Modellen är verkligen jättesnygg! Och vilket härligt tyg tjejen valt!

    SvaraRadera