söndag 17 juli 2011

Linne-shorts

För något år sedan köpte jag ett randigt linnetyg med idéen att jag skulle sy ett par byxor åt mig, men jag har verkligen dragit mig för detta projekt. Tidigt i våras så klippte jag istället ut ett par shorts till sonen. Dessa har blivit liggande men så förrgår när jag gjort klart ett beställningsjobb så sydde jag ihop shortsen.
Sonen skulle först inte alls ha dem, han ville minsann bara ha långbyxor, men efter lite övertalning så tog han på sig dem och nu verkar de vara accepterade. Jag sydde utanpå-fickor på benen och gjorde de bredrandiga. För att göra shortsen lite roligare så sydde jag på Bärgar´n på ena fickan och Smilla-märket fick sitta på andra.

Material: Randigt linnetyg från Ohlssons, Bärgar´n märke från H&M.

Mönster: Mitt vanliga byxmönster, lite modifierat för att sys i stumt tyg.

Bra: Att de blev klara innan sommaren är slut...

Dåligt: Frågan är om resterande tyg räcker till ett par byxor åt mig....OM jag nu skulle få inspiration till det...



Jag var rädd att de var alldeles för vida i benen men de var precis lagom.
Linne skrynklar massor, men jag tycker inte att det gör något...

 Fickan med Bärgar´n

Å, andra fickan.
Som ni ser passade jag på att fota live-bilderna när sonen spelade Wii :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar