torsdag 28 juli 2011

Tråkväder men rolig shopping....

För ett par veckor sedan så började jag sy på en sommarklänning till mig. Jag hade tänkt ha klar den innan vi åkte till Gotland, men så kikade jag på väderleksrapporten och insåg att det var mer stövlar och paraply som skulle behövas, så klänningen blev liggande tills vi kom hem igen.
Så i veckan tog jag itu med den, sydde den nästan klar men kunde inte bestämma hur jag skulle göra i halsringningen så jag satte mig vid datorn för att hitta lite inspiration, men kikade först på vädret och än en gång visade de att det skulle bli regn på nästa semestertrip också....och luften och lusten gick bara ur mig, jag hängde undan klänningen och började sy höstkläder till sonen istället.....Tänk vad påverkad man blir av vädret...

Idag har jag haft vägarna förbi Jofotex, jag skulle bara ha en liten liten snutt blå trikå...det blev lite mer än det....dom hade slut på stora påsar så jag fick en svart sopsäck att bära tygerna i, kändes väldigt kul att gå med en halvfull sopsäck till bilen när jag bara skulle lite lite trikå :D
Jag återkommer med bilder på tygerna....

1 kommentar:

  1. Vilken tur att man kan pigga upp sig med lite shopping ;) Hoppas att du får klart klänningen snart.
    Själv surfar jag runt och letar tyg till en regnkappa, som ska matcha mina nya lila stövlar. Det finns en väldigt trevlig sida som heter www.fabric.com

    SvaraRadera